«Να δώσουμε γρήγορα πίσω τον ελεύθερο χώρο στους κατοίκους»
«Το Μετρό είναι ένα φιλολαϊκό και φιλοπεριβαλλοντικό έργο, το οποίο προωθούν όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για να μειώσουν την κίνηση στο κέντρο των πόλεων.
Μου έκανε μεγάλη εντύπωση όταν επισκέφτηκα τον κ. Ιμάμογλου στην Κωνσταντινούπολη ότι ενώ είναι 38 σταθμοί του Μετρό υπό κατασκευή και θα περίμενε κανείς να είναι όλη η πόλη ένα εργοτάξιο, η εικόνα δεν ήταν αυτή.
Θα μπορούσαν κι εδώ να μπαίνουν στις πλατείες και μετά από 6 μήνες – 1 χρόνο, να τις παραδίδουν πίσω στους κατοίκους, και ας μην είναι στο τελικό στάδιο. Αυτό γίνεται και σε άλλες πρωτεύουσες, όχι μόνο στην Κωνσταντινούπολη. Και στην Κοπεγχάγη και στο Λος Άντζελες.
Ο χώρος μίας πλατείας, που είναι συνήθως κατειλημμένος και αφοπλισμένος, παραδίδεται με μία τσιμεντένια κάλυψη και προχωρούν οι εργασίες με τον μετροπόντικα. Όταν οι εργασίες φτάσουν ακριβώς από κάτω, τότε ξανακλείνει η πλατεία για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Νομίζω αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ εάν εφαρμοστεί και εδώ. Θα δημιουργήσει μία πολύ μεγάλη ανάσα στις πιο δύσκολες περιοχές. Γιατί το θέμα του ελεύθερου χώρου είναι κεντρικό στην Αθήνα», δήλωσε, μιλώντας το πρωί της Παρασκευής 24/5 στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ.
Παράλληλα, υπογράμμισε και το παράδοξο να μην προβλέπονται αποζημιώσεις για όσους καταστηματάρχες επηρεάζονται από τα έργα του Μετρό:
«Αυτό που μπορώ να κάνω σαν Δήμαρχος είναι να μηδενίσω τα Δημοτικά τέλη και το κάνω. Αλλά αυτό είναι μία πολύ μικρή θετική ενέργεια. Επίσης, μου κάνει εντύπωση, ότι δεν προβλέπονται αποζημιώσεις για καταστήματα, των οποίων επηρεάζεται η δραστηριότητα από τις εργασίες για το Μετρό. Για ένα έργο τόσο μεγάλο, που χρηματοδοτείται και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Υπάρχει μία σημαντική οικονομική ζημιά η οποία δεν αποτυπώνεται πουθενά και η οποία μπορεί να γίνει πολύ μεγάλη, εάν παραμείνει μία πλατεία κλειστή για 10 και πλέον χρόνια. Πρέπει να αποσυνδέσουμε τις πλατείες από το Μετρό για να μπορέσουμε να δώσουμε γρήγορα πίσω τον ελεύθερο χώρο στους κατοίκους και να μην τους δημιουργούμε επιπλέον επιβάρυνση».
Τέλος, για τα μέγιστα επιτρεπόμενα ύψη οικοδομών και το μπόνους που προβλέπει ο ΝΟΚ, σημείθωσε πως «πρέπει να δίνεται κίνητρο», «για παράδειγμα να είναι οικονομικό, να μειωθούν οι φόροι, ο ΦΠΑ, να επιδοτηθούν μία σειρά από τεχνολογίες. Αλλά όταν το κίνητρο είναι να “σηκώσεις” τρεις ορόφους, τότε αντισταθμίζεις το περιβαλλοντικό όφελος».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών