σύμβολα :
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.Ε.
Η επικίνδυνη τακτική Χατζηδάκη της λογικής ή όλα ή τίποτα και η δυσαρέσκεια των επενδυτών της εισηγμένης
Βαρίδι για την μετοχή της Aegean αποδεικνύεται η κατοχή των warrants από το ελληνικό δημόσιο το οποίο παρά το γεγονός ότι έχει αποκτήσει το δικαίωμα άσκησής τους δεν τα ασκεί.
Βεβαίως η μετοχή μπορεί να επηρεάζεται και από το κακό κλίμα που έχει δημιουργηθεί για τις μετοχές των αεροπορικών εταιριών διεθνώς λόγω της κρίσης στη Μέση Ανατολή αλλά από την άλλη πλευρά η αποτίμησή της παραμένει ιδιαίτερα ελκυστική συγκρινόμενη με αυτές ομοειδών εταιριών που διαπραγματεύονται στα διεθνή χρηματιστήρια.
Ως γνωστό το δημόσιο έχει το δικαίωμα να εξασκήσει τα warrants μετά την παρέλευση του δεύτερου έτους και έως 5 έτη από την ημερομηνία καταβολής των 120 εκ ευρώ που ήταν η 3η Ιουλίου 2021.
Δηλαδή από τις 3 Ιουλίου του 2023 και έως τις 3 Ιουλίου 2026 έχει αυτό το δικαίωμα το οποίο μετά χάνεται.
Η εταιρία από την πλευράς της έχει το δικαίωμα προαίρεσης απόκτησης των warrants στην αγοραία αξία τους που ισούται με την τυχόν θετική διαφορά μεταξύ της μέσης σταθμισμένης με τον όγκο συναλλαγών χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής της εταιρείας «Αεροπορία Αιγαίου Α.Ε.» κατά τις τελευταίες εξήντα (60) ημέρες διαπραγμάτευσης, που προηγούνται της ημερομηνίας δήλωσης πρόθεσης άσκησης των τίτλων παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών και της τιμής άσκησης που έχει καθοριστεί στα 3,2 ευρώ ανά μετοχή.
Αν υποθετικά σήμερα η μέση τιμή των προηγούμενων 60 ημερών είναι 10 ευρώ τότε η Aegean για να αποκτήσει τα warrants θα πρέπει να καταβάλει στο ελληνικό δημόσιο το ποσό των 70,5 εκ ευρώ το οποίο βέβαια απέχει από το 120 εκ ευρώ που έδωσε ως βοήθεια και όχι με την προοπτική ανάκτησης το δημόσιο κατά την περίοδο του.
Όμως το ζήτημα που προκύπτει είναι ότι όσο ανεβαίνει η μέση τιμή των προηγούμενων εξήντα ημέρων της μετοχής της Aegean τόσο περισσότερα χρήματα θα αναγκαστεί η εισηγμένη εταιρία να εκταμιεύσει και να καταβάλει στο ελληνικό δημόσιο.
Και παρά το γεγονός ότι η εισηγμένη έχει τεράστιες ταμειακές ροές και εντυπωσιακή αύξηση μεγεθών οι θεσμικοί επενδυτές δεν βλέπουν με ιδιαίτερα θετικό μάτι την τακτική του δημοσίου και συγκεκριμένα του Υπουργείου Οικονομικών και του κυρίου Κωστή Χατζηδάκη να «ξεζουμίσει» την Aegean.
Από την άλλη πλευρά η τακτική που ακολουθεί το Υπουργείο Οικονομικών είναι άκρως επικίνδυνη και για το ίδιο και για τους φορολογούμενους.
Γιατί ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα ξεσπάσει μια κρίση στις αεροπορικές μεταφορές ανάλογη με αυτή του κορωνοϊού με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τις αεροπορικές εταιρίες και την Aegean.
Στην ουσία το ελληνικό δημόσιο με την λογική του θέλω περισσότερα αναλαμβάνει το ρίσκο ενός ιδιώτη ενώ την ίδια στιγμή μπορεί να εξασφαλίσει την ανάκτηση σημαντικού μέρους των κεφαλαίων που έδωσε ως στήριξη και δεν ήταν καθόλου βέβαιο όταν τα έδινε ότι θα μπορούσε να πάρει έστω και ένα τμήματα αυτών πίσω.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Βεβαίως η μετοχή μπορεί να επηρεάζεται και από το κακό κλίμα που έχει δημιουργηθεί για τις μετοχές των αεροπορικών εταιριών διεθνώς λόγω της κρίσης στη Μέση Ανατολή αλλά από την άλλη πλευρά η αποτίμησή της παραμένει ιδιαίτερα ελκυστική συγκρινόμενη με αυτές ομοειδών εταιριών που διαπραγματεύονται στα διεθνή χρηματιστήρια.
Ως γνωστό το δημόσιο έχει το δικαίωμα να εξασκήσει τα warrants μετά την παρέλευση του δεύτερου έτους και έως 5 έτη από την ημερομηνία καταβολής των 120 εκ ευρώ που ήταν η 3η Ιουλίου 2021.
Δηλαδή από τις 3 Ιουλίου του 2023 και έως τις 3 Ιουλίου 2026 έχει αυτό το δικαίωμα το οποίο μετά χάνεται.
Η εταιρία από την πλευράς της έχει το δικαίωμα προαίρεσης απόκτησης των warrants στην αγοραία αξία τους που ισούται με την τυχόν θετική διαφορά μεταξύ της μέσης σταθμισμένης με τον όγκο συναλλαγών χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής της εταιρείας «Αεροπορία Αιγαίου Α.Ε.» κατά τις τελευταίες εξήντα (60) ημέρες διαπραγμάτευσης, που προηγούνται της ημερομηνίας δήλωσης πρόθεσης άσκησης των τίτλων παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών και της τιμής άσκησης που έχει καθοριστεί στα 3,2 ευρώ ανά μετοχή.
Αν υποθετικά σήμερα η μέση τιμή των προηγούμενων 60 ημερών είναι 10 ευρώ τότε η Aegean για να αποκτήσει τα warrants θα πρέπει να καταβάλει στο ελληνικό δημόσιο το ποσό των 70,5 εκ ευρώ το οποίο βέβαια απέχει από το 120 εκ ευρώ που έδωσε ως βοήθεια και όχι με την προοπτική ανάκτησης το δημόσιο κατά την περίοδο του.
Όμως το ζήτημα που προκύπτει είναι ότι όσο ανεβαίνει η μέση τιμή των προηγούμενων εξήντα ημέρων της μετοχής της Aegean τόσο περισσότερα χρήματα θα αναγκαστεί η εισηγμένη εταιρία να εκταμιεύσει και να καταβάλει στο ελληνικό δημόσιο.
Και παρά το γεγονός ότι η εισηγμένη έχει τεράστιες ταμειακές ροές και εντυπωσιακή αύξηση μεγεθών οι θεσμικοί επενδυτές δεν βλέπουν με ιδιαίτερα θετικό μάτι την τακτική του δημοσίου και συγκεκριμένα του Υπουργείου Οικονομικών και του κυρίου Κωστή Χατζηδάκη να «ξεζουμίσει» την Aegean.
Από την άλλη πλευρά η τακτική που ακολουθεί το Υπουργείο Οικονομικών είναι άκρως επικίνδυνη και για το ίδιο και για τους φορολογούμενους.
Γιατί ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα ξεσπάσει μια κρίση στις αεροπορικές μεταφορές ανάλογη με αυτή του κορωνοϊού με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τις αεροπορικές εταιρίες και την Aegean.
Στην ουσία το ελληνικό δημόσιο με την λογική του θέλω περισσότερα αναλαμβάνει το ρίσκο ενός ιδιώτη ενώ την ίδια στιγμή μπορεί να εξασφαλίσει την ανάκτηση σημαντικού μέρους των κεφαλαίων που έδωσε ως στήριξη και δεν ήταν καθόλου βέβαιο όταν τα έδινε ότι θα μπορούσε να πάρει έστω και ένα τμήματα αυτών πίσω.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών