Τελευταία Νέα
Chania
Speculator

Αποκάλυψη σοκ: Χρηματιστηριακές, ΑΕΔΑΚ και Επενδυτικές Εταιρίες θα λειτουργούν ως … εισηγμένες και μάλιστα αναδρομικά

Αποκάλυψη σοκ: Χρηματιστηριακές, ΑΕΔΑΚ και Επενδυτικές Εταιρίες θα λειτουργούν ως … εισηγμένες και μάλιστα αναδρομικά
Μπέρδεψαν τα ESG με τις οντότητες δημοσίου συμφέροντος. Η υπαγωγή και των εταιριών του δημοσίου χωρίς να έχει προβλεφθεί εποπτεία και της νομοθετικής παραπομπής το … κάγκελο
Σε απόλυτο χάος οδηγούν οι ασυνάρτητες διατάξεις του Υπουργείου Ανάπτυξης δια χειρός του ΓΓ κ. Σωτήρη Αναγνωστόπουλου και με την έγκριση του Υπουργού Τάκη Θεοδωρικάκου στο νόμο για τα ESG.
Και αυτό διότι από ότι φαίνεται η πλήρης άγνοια του θεσμικού πλαισίου είχε ως αποτέλεσμα να ενσωματωθούν διατάξεις οι οποίες μετατρέπουν σε οντότητες δημοσίου συμφέροντος (που έχουν δηλαδή υποχρεώσεις όπως οι εισηγμένες) όλες τις χρηματιστηριακές εταιρίες, τις ΑΕΔΑΚ, τις εταιρίες επενδύσεων και γενικότερα τις εταιρίες διαχείρισης κεφαλαίων, όλες τις εταιρίες όπου το δημόσιο έχει έστω και μια μετοχή, τις θυγατρικές του Υπερταμείου και τα ιδρύματα μικροχρηματοδοτήσεων και μάλιστα αναδρομικά από την 1-1-2024.
Έτσι αυτή τη στιγμή έχει μπει μια βόμβα η πυροδότηση της οποίας οδηγεί σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Οι … αναδρομικές υποχρεώσεις


Συγκεκριμένα οι εταιρίες τις οποίες έκανε με ένα νόμο οντότητες δημοσίου συμφέροντος το Υπουργείο Ανάπτυξης θα πρέπει αναδρομικά (πως θα γίνει αυτό άραγε;)

-Να συστήσουν Επιτροπές Ελέγχου σύμφωνα με το άρθρο 44 του ν.4449/2107 με τουλάχιστον 3 μέλη,

-Να καταρτίσουν εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας για την επιτροπή ελέγχου

-Να εκδίδουν οι ορκωτοί ελεγκτές λογιστές έκθεση ελέγχου με KEY AUDIT MATTERS, που σημαίνει προσαύξηση του κόστους ελέγχου για αυτές

- Να εφαρμοστεί ο «Βαρύς» Κανονισμός 537/2014 που εφαρμόζουν ήδη οι εισηγμένες εταιρείες τόσο από αυτές όσο και αυξημένες υποχρεώσεις εποπτείας από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς που σημαίνει επιπλέον κόστος.

Πολύ μεγάλο ζήτημα δημιουργείται για τις εταιρίες που εποπτεύονται από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (η οποία δεν φαίνεται να έχει μυρωδιά τι ακριβώς συμβαίνει) όπως οι χρηματιστηριακές, οι ΑΕΔΑΚ και οι εταιρίες γενικότερα συλλογικών επενδύσεων και διαχείρισης κεφαλαίων.
Όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό δεδομένου ότι υπάρχουν πολύ μικρές χρηματιστηριακές εταιρίες είναι αμφίβολο αν θα αντέξουν τις νέες διαδικασίες αλλά γενικότερα είναι εντελώς αμφίβολο αν μπορούν και να εφαρμοστούν τα όσα προβλέφθηκαν στο νόμο για τα ESG.
Το αστείο πάντως είναι ότι για τις εταιρίες που δεν υπάγονται στην εποπτεία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς όπως οι εταιρίες που έχει συμμετοχή το Δημόσιο έχουν γίνει οι προβλέψεις υπαγωγής στην κατηγορία των οντοτήτων δημοσίου συμφέροντος χωρίς να έχει προβλεφθεί ποιος και με ποια διαδικασία θα εποπτεύει τις υπαγόμενες εταιρίες.

Προβληματικός


Πάντως ο νόμος για τα ESG είναι ιδιαίτερα προβληματικός εξ αρχής καθώς μετά τις «λαθροχειρίες» του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ανάπτυξης στο περιεχόμενο που είχε συνταχθεί από τη νομοπαρασκευαστική επιτροπή (και την ασχετοσύνη των νομικών ειδημόνων του Μεγάρου Μαξίμου) ήδη είχαμε την πρώτη κωλοτούμπα καθώς όπως είχε αποκαλύψει το ΒΝ μετά από ισχυρή πίεση των τραπεζών κατατέθηκε τροπολογία με την οποία προβλέπεται ότι δεν χρειάζεται να γίνουν φέτος Γενικές Συνελεύσεις για την ανάθεση του ελέγχου της έκθεσης βιωσιμότητας αλλά ο έλεγχος μπορεί να πραγματοποιηθεί από τον ορκωτό λογιστή ή την ελεγκτική εταιρία που έχει διοριστεί από τη τακτική γενική συνέλευση των μετόχων, για τον υποχρεωτικό έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων της χρήσης 2024.

Της … παραπομπής το κάγκελο

Το εξωφρενικό είναι ότι για να ανακαλύψει κάποιος την υπαγωγή πλήθους εταιριών στην κατηγορία των οντοτήτων δημοσίου συμφέροντος θα πρέπει να ανατρέξει στην αιτιολογική έκθεση του νόμου για τα ESG αλλά και σε πλήθος διατάξεων που γίνονται με γενικές παραπομπές.

Συγκεκριμένα με τις διατάξεις του νόμου για τα ESG προβλέπεται ότι οντότητες δημοσίου συμφέροντος είναι οι εταιρίες

Του νόμου 3429/2005
Του Παραρτήματος Α’ του νόμου 4308/2014,
Του άρθρου 3 του ν. 4261/2014
Του νόμου 4972/2022
Του άρθρου 4 του Κανονισμού 575/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 26ης Ιουνίου 2013, σχετικά με τις απαιτήσεις προληπτικής εποπτείας για πιστωτικά ιδρύματα και επιχειρήσεις επενδύσεων και την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 648/2012 (L 176) και
Του άρθρου 38 του π.δ. 5/2022
Ελλάς το μεγαλείο σου.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης