Ο e-ΕΦΚΑ και το υπουργείο Εργασίας διατηρούσαν επιφυλάξεις
Στο ΝΣΚ προσέφυγε ο ΕΦΚΑ αναφορικά με τον αν θα έπρεπε να χορηγήσει την αύξηση κατά 7,75% από την 1η.1.2023, που δόθηκε στις άλλες συντάξεις.
Το ΝΣΚ, θεωρεί ότι το συγκεκριμένο ταμείο χορηγεί παροχές που προκύπτουν από καταστατικές διατάξεις δευτερεύοντος επικουρικού ταμείου ή κλάδου, σωματειακής μορφής ή ειδικού λογαριασμού ή ένωσης προσώπων. Στην περίπτωση αυτή, το προσωπικό του πιστωτικού ιδρύματος υπάγεται στο Ε.Τ.Α.Τ. για την ανωτέρω δευτερεύουσα επικουρική ασφάλισή του εξαιρείται από την ασφάλιση του Ε. Τ.Ε.Α.Μ.
Ηδη, ο e-ΕΦΚΑ, αλλά και το υπουργείο Εργασίας με το ερώτημα που απυήθηναν προς το ΝΣΚ, διατηρούσαν επιφυλάξεις ως προς τη νομιμότητα εφαρμογής και υλοποίησης της αύξησης του 7,75%, ενώ εντείνονται οι διαμαρτυρίες των δικαιούχων προσυνταξιοδοτικών παροχών, καθώς και των συλλόγων τους, οι οποίοι έχουν ήδη αποστείλει εξώδικες διαμαρτυρίες.
Το ΝΣΚ θεωρεί ότι όπου ο ίδιος νομοθέτης, ηθέλησε να κάνει λόγο για αύξηση των συντάξεων (ή -αντίθετα- για μη χορήγηση αύξησης) χρησιμοποίησε ρητά την λέξη «σύνταξη» - και όχι τις λέξεις «προσυνταξιοδοτική παροχή».
Ως εκ τούτου θεωρεί ότι οι προσυνταξιοδοτικές παροχές που χορηγούνται από το τ. ΕΤΑΤ και ήδη από τον e-ΕΦΚΑ, ως διακριτές και αυτοτελείς σε σχέση με την συνταξιοδοτική παροχή (κύρια και επικουρική, η οποία καταβάλλεται σε χρόνο μεταγενέστερο από αυτόν που καταβάλλονται οι πρώτες), δεν αυξάνονται από την 1η.1.2023 όπως αυξάνονται οι συντάξεις, καθώς δεν υφίσταται νομοθετική πρόβλεψη στο ν.4387/16 που να επιτρέπει και την αύξηση των παροχών αυτών, οι οποίες δεν ταυτίζονται εννοιολογικά με τις συντάξεις.
Αντώνης Βασιλόπουλος
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών