Τελευταία Νέα
Προϊοντικά

Τι κερδίζουν οι κορυφαίες ποδοσφαιρικές ομάδες; Έρευνα της Mstercard

tags :
Τι κερδίζουν οι κορυφαίες ποδοσφαιρικές ομάδες; Έρευνα της Mstercard
Οι κορυφαίες ποδοσφαιρικές ομάδες της Ευρώπης οι οποίες έφτασαν στη φάση των 16 του UEFA Champions League, κέρδισαν, κατά μέσο όρο, €50 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με μία νέα μελέτη η οποία διενεργήθηκε εκ μέρους της MasterCard, Επίσημο Χορηγό του θεσμού.
Η έρευνα, η οποία οργανώθηκε και διεξήχθη από τον καθηγητή κ. Simon Chadwick, έναν από τους πλέον αναγνωρισμένους διεθνώς ειδικούς σε θέματα sport business, δείχνει ότι η FC Girondins de Bordeaux είναι η πιο ευνοημένη, αφού κατάφερε να συγκεντρώσει  €11.5 εκατομμύρια ευρώ από τα πριμ της φάσης των ομίλων του  UEFA Champions League 2009, και να προσθέσει άλλα €3 εκατομμύρια ευρώ από το πριμ πρόκρισης στη φάση των 16. Όσον αφορά τις ομάδες που αγωνίστηκαν στη φάση των ομίλων αλλά δεν κατάφεραν να προκριθούν για τη συνέχεια του UEFA Champions League, υπολογίζεται ότι η συμμετοχή τους θα τους έχει αποφέρει, κατά μέσο όρο,  €32 εκατομμύρια ευρώ συνολικά.

Τα έσοδα  προέρχονται από το πριμ συμμετοχής που καταβάλλει η UEFA, από τα θεσμοθετημένα  έπαθλα , από το μερίδιο των τηλεοπτικών  δικαιωμάτων της UEFA (market pool), από τις πωλήσεις εισιτηρίων, από άλλες εμπορικές δραστηριότητες και από το μάρκετινγκ, από τις χορηγίες και τις πωλήσεις προϊόντων, από τις πωλήσεις τροφίμων και ποτών, καθώς και από την αύξηση της αξίας της κάθε ομάδας. [Για τα έσοδα ανά κατηγορία και ανά ομάδα, παρακαλείστε να ανατρέξετε στις Σημειώσεις για τους Συντάκτες, στο τέλος του παρόντος]

Η Αγγλία, η Ιταλία και η Ισπανία ωφελήθηκαν από τη μεγάλη οικονομική ώθηση που  σημειώθηκε το 2009. Η Αγγλία, με τη Manchester United FC να συμμετέχει στον τελικό του 2009 και με τέσσερις ομάδες στη φάση των ομίλων, είδε τους συλλόγους της να κερδίζουν από διάφορα πριμ συνολικά €129.5 εκατομμύρια ευρώ (€129.476.000). Η Iταλία, με τρεις ομάδες να προκρίνονται στη φάση των νοκ άουτ παιχνιδιών για τη σεζόν 2008- 2009, είδε τα έσοδα των συλλόγων αυτών να φτάνουν τα € 104 εκατομμύρια ευρώ (€104.007.000). Την ίδια περίοδο, οι Ισπανικοί σύλλογοι κέρδισαν €96,9 εκατομμύρια ευρώ (€96.947.000), χάρη στην κατάκτηση του τροπαίου από τη Μπαρτσελόνα και από τη συμμετοχή τεσσάρων ομάδων στη φάση των ομίλων για την περίοδο 2009 – 2010.

Σύμφωνα με τον καθηγητή κ. Chadwick “ Η έρευνά μας υποδηλώνει ότι η αξία του UEFA Champions League για την Ευρωπαϊκή  οικονομία φτάνει έως και τα €6 δισεκατομμύρια ευρώ ανά ημερολογιακό έτος, με την Αγγλία, την Ιταλία και την Ισπανία να απολαμβάνουν τα περισσότερα από τα οφέλη της μεγάλης οικονομικής ώθησης των 12 τελευταίων μηνών. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι η οικονομική δραστηριότητα που παράγει κάθε χρόνο το UEFA Champions League μπορεί να συγκριθεί με την αντίστοιχη των τελικών του πρόσφατου Παγκοσμίου Κυπέλλου στη Γερμανία.

“Εκτός  του ότι αποτελεί ένα συναρπαστικό γεγονός για τους φιλάθλους σε ολόκληρο τον κόσμο, τα μεγέθη αυτά καθιστούν το UEFA Champions League ένα από τα μεγαλύτερα περιουσιακά στοιχεία για τους χορηγούς, αλλά και ένα σημαντικό συντελεστή της οικονομικής και της εμπορικής δραστηριότητας στην Ευρώπη. Λίγοι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι η UEFA προχώρησε φέτος σε μια αρκετά γενναία αύξηση των χρηματικών επάθλων του Champions League, γεγονός με ιδιαίτερη σημασία για τους συλλόγους, οι οποίοι έχουν και αυτοί πληγεί από την οικονομική κρίση.”

Ο κ. Paul Meulendijk, Επικεφαλής του τμήματος Χορηγιών για τη MasterCard Europe, ανέφερε τα εξής:

"Ως  ένας από τους Επίσημους Χορηγούς του UEFA Champions League από το 1994, πιστεύουμε ότι η μελέτη της οικονομικής διάστασης ενός τέτοιου περιουσιακού στοιχείου είναι ιδιαίτερα σημαντική, και επιβεβαιώνει ότι η MasterCard συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κορυφαίους όσων προσφέρουν βαθύτερη γνώση γύρω από την εμπορική διάσταση του αθλητισμού.  Η έρευνα αυτής της περιόδου καταδεικνύει για άλλη μία φορά το πόσο σημαντική είναι η οικονομική διάσταση αυτών των αθλητικών εκδηλώσεων. Ταυτόχρονα επιβεβαιώνεται ότι το πάθος για το ποδόσφαιρο μπορεί να δώσει οικονομική ώθηση όχι μόνο στους συλλόγους που συμμετέχουν, αλλά και στο σύνολο της οικονομίας."

Η UEFA δίνει  €3.8 εκατομμύρια ευρώ σε κάθε ομάδα  που προκρίνεται στο Champions League, και  άλλα €3.3 εκατομμύρια ευρώ σε όσους  συμμετέχουν στη φάση των ομίλων (€550.000 ανά αγώνα). Κάθε νίκη στη φάση των ομίλων αποτιμάται σε €800.000 ευρώ ανά αγώνα, και η κάθε ισοπαλία σε €400.000 ευρώ. Αν μια ομάδα καταφέρει να περάσει στη φάση των νοκ-άουτ παιχνιδιών (φάση των 16) θα εισπράξει αμέσως ένα πριμ πρόκρισης, ύψους €3 εκατομμυρίων ευρώ. Αν έχει, δε, καταφέρει να κερδίσει όλα τα ματς της φάσης των ομίλων θα έχει εξασφαλίσει €14.9 εκατομμύρια ευρώ από τα πριμ της UEFA και μόνο.

Στη συνέχεια, ανάλογα με την εμπορική επιτυχία του πρωταθλήματος, η UEFA θα καταβάλλει ένα επιπλέον ποσό σε όσες ομάδες συμμετείχαν στη φάση των ομίλων, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης της MasterCard μπορεί να ανέλθει σε €12 εκατομμύρια ευρώ, περίπου, για κάθε ομάδα. Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας, τα έσοδα από τα εισιτήρια των αγώνων στη φάση των ομίλων φτάνουν κατά μέσο όρο τα €8.55 εκατομμύρια ευρώ, τα έσοδα από εμπορικές δραστηριότητες και μάρκετινγκ συνεισφέρουν άλλα €6 εκατομμύρια ευρώ κατά μέσο όρο, ενώ η πρόκριση στη φάση των 16 προσθέτει κατά μέσο όρο άλλα €5 εκατομμύρια ευρώ στην αξία της ομάδας.



Το γεγονός  αυτό σημαίνει ότι τα οικονομικά οφέλη  που προκύπτουν από την πρόκριση στη φάση των ομίλων μπορούν να χωριστούν στα έσοδα από τα έπαθλα της UEFA (28 %), στα έσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα (UEFA market pool – 24 %), στα έσοδα από εισιτήρια (20 % )στα έσοδα από εμπορικές δραστηριότητες και μάρκετινγκ (16 %), και τέλος στα έσοδα από την αύξηση του κασέ των παικτών (12 %).

Τα έπαθλα της UEFA προσθέτουν €3.3 εκατομμύρια  ευρώ σε κάθε ομάδα των προημιτελικών, €4 εκατομμύρια ευρώ σε κάθε ομάδα  των ημιτελικών, €5.2 εκατομμύρια  ευρώ για τις ομάδες του τελικού  και €9 εκατομμύρια ευρώ για τη νικήτρια. Σύμφωνα με τη μελέτη της MasterCard, ο σύλλογος που θα κατακτήσει το τρόπαιο του UEFA Champions League στη Μαδρίτη το Μάιο του 2010, θα μπορούσε να συγκεντρώσει μέχρι και €31.2.εκατομμύρια ευρώ συνολικά, μόνο από τα θεσμοθετημένα έπαθλα, χωρίς να υπολογίσουμε τα σημαντικά πρόσθετα έσοδα από άλλες πηγές.  

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα έσοδα από εμπορικές  δραστηριότητες και μάρκετινγκ, η έρευνα της MasterCard  έδειξε ότι ό τελικός του UEFA Champions League στη Ρώμη το 2009 είχε αξία μεγαλύτερη από €110 εκατομμύρια ευρώ για τους νικητές, την ομάδα της Μπαρτσελόνα, και τουλάχιστον €65 εκατομμύρια ευρώ για τη φιναλίστ Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, αποδεικνύοντας ότι τα έσοδα από την UEFA δεν είναι ούτε τα μισά από το σύνολο.

Έχοντας διενεργήσει έρευνες για την  οικονομική διάσταση του UEFA Champions League  στις περιόδους 2006-2007, 2007-2008, 2008-2009 και 2009-2010, καθώς και για τα πρωταθλήματα UEFA European Championships του 2008, η MasterCard είναι ένας από τους κορυφαίους παρόχους βαθύτερης γνώσης σχετικά με την εμπορική πλευρά του αθλητισμού.

Στα πλαίσια της χορηγίας της MasterCard του UEFA Champions League, οι κάτοχοι καρτών MasterCard στην Ελλάδα έχουν την δυνατότητα να συμμετάσχουν σε ενέργειες που πραγματοποιούνται σε συνεργασία με τις τράπεζες, με σκοπό να παρακολουθήσουν από κοντά παιχνίδια των ομάδων που συμμετάσχουν στην διοργάνωση.

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης