Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης: Τρέχει με ελληνικές… ταχύτητες μακριά από τα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης: Τρέχει με ελληνικές… ταχύτητες μακριά από τα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το λαθρεμπόριο καυσίμων και το GPS στα «σλέπια»

Τα νοικοκυριά, οι οδηγοί αυτοκινήτων και οι μεταφορές πληρώνουν από 25% έως 1.233% παραπάνω τους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης καυσίμων στην Ελλάδα σε σχέση με αυτούς που ορίζει ο κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως κατώτερα όρια.
Διαχρονικά το υπουργείο Οικονομικών δεν ακολουθεί την Ευρώπη στην αγορά καυσίμων με αποτέλεσμα η διακίνηση λαθραίων καυσίμων να αποτελεί πεδίο δόξης λαμπρόν.
Το υπουργείο Οικονομικών τιμωρεί τους πολίτες καθώς κρατά τους φόρους στα καύσιμα μακριά από όσα ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση παρότι η χώρα μας είναι προσανατολισμένη στη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια.

O διαστημικός... ειδικός φόρος

Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης μπορεί να οριστεί στα 21 ευρώ ανά 1000 λίτρα αλλά ο μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών τον έχει ορίσει στα 280 ευρώ ανά 1000 λίτρα , ο οποίος είναι 1.233% υψηλότερος από το κατώτατο όριο που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στη βενζίνη ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στη χώρα μας είναι στα 700 ευρώ ανά 1000 λίτρα όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορίσει ως κατώτατο όριο τα 359 ευρώ ανά 1000 λίτρα. Δηλαδή οι Έλληνες πολίτες πληρώνουν κατά 48,7% υψηλότερο φόρο.
Στο πετρέλαιο κίνησης ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ανέρχεται στα 410 ευρώ ανά 1000 λίτρα και μαζί με το Πράσινο Τέλος ανέρχεται στα 440 ευρώ.
Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ως κατώτατο όριο για κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι τα 330 ευρώ ανά 1000 λίτρα.
Στην Ελλάδα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης είναι υψηλότερος κατά 25% σε σύγκριση με το κατώτατο όριο της Ε.Ε.
Ο κρατικός προϋπολογισμός προβλέπει έσοδα 4,2 δις ευρώ για το 2022 από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων ενώ εάν η Ελλάδα είχε ενσωματώσει τα κατώτερα όρια τα έσοδα θα έπεφταν στα 2,1 δισ ευρώ.
Τα παραπάνω στοιχεία έδωσε η πρόεδρος Σοφία Κατσίκα, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδας (Ο.Τ.Υ.Ε.), μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής που είχε ως θέμα συζήτησης τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/262 του Συμβουλίου της 19ης Δεκεμβρίου 2019 για τη θέσπιση του γενικού καθεστώτος των ειδικών φόρων κατανάλωσης.
Η πρόεδρος των Τελωνειακών Υπαλλήλων κατέθεσε πρόταση στην Επιτροπή για μείωση του Εδικού Φόρου Κατανάλωσης στα Καύσιμα σε ποσοστό 50%. Πάντως ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, δεν σχολίασε την πρόταση της προέδρου κας Σοφία Κατσίκα.

Το λαθρεμπόριο καυσίμων και το GPS στα σλέπια

O ανεξάρτητος βουλευτής κ Παναγιώτης Κουρουμπλής όταν έθεσε το ερώτημα εάν βρίσκεται σε ισχύ η νομοθετική διάταξη που είχε περάσει ως πρώην υπουργός Ναυτιλίας, με την υποχρέωση τα θαλάσσια σκάφη και γνωστά σε όλους «σλέπια» να διαθέτουν GPS έτσι ώστε όταν εφοδιάσουν με καύσιμα άλλα πλοία να παρακολουθούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες
H κα Σοφία Κατσίκα έσπευσε να απαντήσει , λέγοντας ότι η γενικότερη γνώση που έχουμε, που έχω και εγώ, είναι ότι υπάρχει ένα σύστημα επάνω, πράγματι, στα σλέπια, στα μικρά αυτά πλοία ανεφοδιασμού, προκειμένου να μπορέσουν, να εντοπιστούν από τις αρμόδιες κάθε φορά αρχές.σημειωνοντας πως αυτή η δυνατότητα μπορεί να
κλείσει, μπορεί αυτό το σήμα του εντοπισμού να απενεργοποιηθεί.
Εν τούτοις, έχει
ενεργοποιηθεί αυτή η διαδικασία.

Οι διάλογοι του βουλευτή με τον υφυπουργό για το GPS στα σλέπια.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, είναι λεπτό θέμα.
Εγώ θέλω να παρακαλέσω τον κ. Υπουργό, με πολύ μετριοπαθή λόγο να με διαβεβαιώσει ως Βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου ότι αυτή τη στιγμή αυτά τα σκάφη, τα σλέπια, τα λεγόμενα, τα μικρά δεξαμενόπλοια, ελέγχονται πλήρως και αξιόπιστα, πού τροφοδοτούν πετρέλαια μέσα
στη θάλασσα.
Μπορεί να μου το πει;
Να αφήσει τι έκανε η Κυβέρνηση;
Δεν ρώτησα αυτό.
Εγώ ρωτάω, αυτή τη στιγμή ελέγχονται αυτά τα πλοία;
Είναι θέμα κρίσιμο.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Οικονομικών): Κύριε Πρόεδρε, μπορώ να απαντήσω…
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Κύριε Κουρουμπλή,
ευχαριστούμε.
Ορίστε, κύριε Υπουργέ.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Οικονομικών): Σας ακούσαμε, κύριε συνάδελφε, αλλά επειδή ήσασταν υπουργός κυβέρνησης 4,5 χρόνια, κάντε και έναν απολογισμό του έργου…
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ: … το νόμο, κύριε Βεσυρόπουλε. Έχετε το νόμο, τον εφαρμόζετε;
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Σας παρακαλώ, κύριε
Κουρουμπλή, θα απαντήσει ο κ. Υπουργός.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Οικονομικών): Επειδή παίρνουν το λόγο πρώην υπουργοί της προηγούμενης κυβέρνησης και δεν κάνουν έναν απολογισμό το τι έχουν κάνει τα προηγούμενα τεσσεράμισι χρόνια, θέλω να επαναλάβω όταν αναλάβαμε το 2019 στο σύστημα εισροών εκροών σε όλη την αλυσίδα διακίνησης των ενεργειακών προϊόντων δεν είχε ολοκληρωθεί, δηλαδή σε πρατήρια, εταιρείες εμπορίας, διυλιστήρια.
Ολοκληρώνεται τώρα.
Μοριακή ιχνηθέτηση δεν είχε γίνει απολύτως τίποτα και το κυριότερο όλων, κύριε Κουρουμπλή που μιλάτε τώρα, GPS στα βυτιοφόρα και στα πλωτά μέσα δεν είχατε κάνει απολύτως τίποτα.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ: Δεν σας ρώτησα αυτό, κύριε Υπουργέ.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Οικονομικών): Αφήστε με να απαντήσω.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Σας παρακαλώ, κύριε
Κουρουμπλή. Συνεχίστε, κύριε Υπουργέ.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Οικονομικών): Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε, γιατί εδώ πέρα ενοχλεί μάλλον η ανυπαρξία τους τα τεσσεράμισι προηγούμενα χρόνια.Εμείς για τα GPS στα βυτιοφόρα έχουμε προχωρήσει…
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ: Για τα βυτιοφόρα σας ρώτησα εγώ;

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Οικονομικών): …και για το σύστημα εντοπισμού είμαστε στις τελικές αποφάσεις στη δευτερογενή νομοθεσία, βάσει του νομοσχεδίου που ψηφίσαμε. Σας ευχαριστώ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Ευχαριστούμε, κύριε
Υπουργέ.

Νικος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης