
Οι εξακύλινδροι κινητήρες βρίσκονται κάπου ανάμεσα στη δύναμη των V8 και στην οικονομία των τετρακύλινδρων, αλλά έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα: την εξαιρετική ισορροπία και ομαλή λειτουργία.
Αυτή η μηχανική αρμονία τούς έχει καταστήσει ιδανικούς τόσο για πολυτελή μοντέλα όσο και για σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων. Σε αντίθεση με τους οκτακύλινδρους, που συναντώνται σχεδόν αποκλειστικά σε διάταξη V8, και τους τετρακύλινδρους, που είναι σχεδόν πάντα σε σειρά, οι εξακύλινδροι έχουν περισσότερες διατάξεις: εν σειρά, V6, boxer και VR6.
Στην ιστορία της αυτοκίνησης, αυτοί οι κινητήρες έχουν χαρίσει αξέχαστες στιγμές, και αρκετοί από αυτούς παραμένουν ζωντανοί θρύλοι. Ακολουθούν μερικοί από τους κορυφαίους εξακύλινδρους κινητήρες όλων των εποχών, σύμφωνα με το γερμανικό «Auto Motor und Sport».
Alfa Romeo 2.9 V6 (690T) – έως 540 ίπποι
Η Alfa Romeo έχει μεγάλη παράδοση στους εξακύλινδρους κινητήρες, αλλά ο 2.9 V6 Biturbo που εξελίχθηκε για τις Quadrifoglio εκδόσεις της Giulia και του Stelvio είναι ένα πραγματικό διαμάντι της ιταλικής μηχανικής.
Ο κινητήρας αυτός εξελίχθηκε από μηχανικούς της Ferrari, υπό την καθοδήγηση του Gianluca Pivetti, και αποτελεί στην ουσία έναν κομμένο V8 της Ferrari (F154), με δύο κυλίνδρους λιγότερους. Διαθέτει 90 μοίρες γωνία μεταξύ των κυλίνδρων (αντί για 60 που είναι το συνηθισμένο στους V6), διπλό turbo, άμεσο ψεκασμό καυσίμου και σφυρήλατα εξαρτήματα, που εξασφαλίζουν μεγάλη αντοχή στις υψηλές στροφές.
Αποδίδει 510 ίππους και 600 Nm ροπής στις βασικές εκδόσεις, αλλά στις ειδικές εκδόσεις Giulia Quadrifoglio 100° Anniversario και Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario, η ισχύς φτάνει τους 540 ίππους. Η Alfa Romeo έχει ήδη ανακοινώσει ότι τα επόμενα μοντέλα της θα είναι εξηλεκτρισμένα, οπότε αυτός είναι πιθανότατα ο τελευταίος «γνήσιος» V6 της μάρκας.
Nissan VR38DETT – έως 720 ίππους στο GT-R
Ο κινητήρας VR38DETT της Nissan είναι ένας από τους πιο εμβληματικούς εξακύλινδρους όλων των εποχών. Με 3,8 λίτρα χωρητικότητα, διπλό τούρμπο και έως 720 ίππους, αποτέλεσε την καρδιά του GT-R R35, του supercar που κυριάρχησε στις πίστες και στους δρόμους για σχεδόν 20 χρόνια.
Όταν παρουσιάστηκε το 2007, ο GT-R R35 δεν ήταν πλέον μέρος της σειράς Skyline, αλλά συνέχισε την παράδοση του μοντέλου ως ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά σπορ αυτοκίνητα της εποχής.
Ο VR38DETT, ένας αλουμινένιος V6 με δύο τούρμπο ενσωματωμένα στις πολλαπλές εξαγωγής, ήταν το κλειδί της επιτυχίας του(Διαβάστε περισσότερα)
Στην ιστορία της αυτοκίνησης, αυτοί οι κινητήρες έχουν χαρίσει αξέχαστες στιγμές, και αρκετοί από αυτούς παραμένουν ζωντανοί θρύλοι. Ακολουθούν μερικοί από τους κορυφαίους εξακύλινδρους κινητήρες όλων των εποχών, σύμφωνα με το γερμανικό «Auto Motor und Sport».
Alfa Romeo 2.9 V6 (690T) – έως 540 ίπποι
Η Alfa Romeo έχει μεγάλη παράδοση στους εξακύλινδρους κινητήρες, αλλά ο 2.9 V6 Biturbo που εξελίχθηκε για τις Quadrifoglio εκδόσεις της Giulia και του Stelvio είναι ένα πραγματικό διαμάντι της ιταλικής μηχανικής.
Ο κινητήρας αυτός εξελίχθηκε από μηχανικούς της Ferrari, υπό την καθοδήγηση του Gianluca Pivetti, και αποτελεί στην ουσία έναν κομμένο V8 της Ferrari (F154), με δύο κυλίνδρους λιγότερους. Διαθέτει 90 μοίρες γωνία μεταξύ των κυλίνδρων (αντί για 60 που είναι το συνηθισμένο στους V6), διπλό turbo, άμεσο ψεκασμό καυσίμου και σφυρήλατα εξαρτήματα, που εξασφαλίζουν μεγάλη αντοχή στις υψηλές στροφές.
Αποδίδει 510 ίππους και 600 Nm ροπής στις βασικές εκδόσεις, αλλά στις ειδικές εκδόσεις Giulia Quadrifoglio 100° Anniversario και Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario, η ισχύς φτάνει τους 540 ίππους. Η Alfa Romeo έχει ήδη ανακοινώσει ότι τα επόμενα μοντέλα της θα είναι εξηλεκτρισμένα, οπότε αυτός είναι πιθανότατα ο τελευταίος «γνήσιος» V6 της μάρκας.
Nissan VR38DETT – έως 720 ίππους στο GT-R
Ο κινητήρας VR38DETT της Nissan είναι ένας από τους πιο εμβληματικούς εξακύλινδρους όλων των εποχών. Με 3,8 λίτρα χωρητικότητα, διπλό τούρμπο και έως 720 ίππους, αποτέλεσε την καρδιά του GT-R R35, του supercar που κυριάρχησε στις πίστες και στους δρόμους για σχεδόν 20 χρόνια.
Όταν παρουσιάστηκε το 2007, ο GT-R R35 δεν ήταν πλέον μέρος της σειράς Skyline, αλλά συνέχισε την παράδοση του μοντέλου ως ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά σπορ αυτοκίνητα της εποχής.
Ο VR38DETT, ένας αλουμινένιος V6 με δύο τούρμπο ενσωματωμένα στις πολλαπλές εξαγωγής, ήταν το κλειδί της επιτυχίας του(Διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών